0
 
 
 

FAQ

Lista najczęściej zadawanych pytań powstała w oparciu o faktycznie najczęściej zadawane pytania

  1. Zamówiłem(am) książkę/grę/inny przedmiot ponad 3 tygodnie temu i wciąż nie otrzymałem(am) przesyłki. 

    Jest zapewne wiele powodów takiego stanu rzeczy i tylko w 0,01% winę ponosimy my :). Oto kilka możliwych scenariuszy:
    - Zamówienie nie zostało opłacone, w efekcie czego musieliśmy je anulować i to było głównym powodem dlaczego jeszcze do Ciebie nie dotarło;
    - Możliwe, że listonosz/ kurier nie zastał Cię w domu, być może zapomniał zostawić awizo, skutkiem czego przesyłka czeka na Ciebie w urzędzie pocztowym lub została już do nas zwrócona o czym informowaliśmy mailowo;
    - Zamówiony produkt był w przedsprzedaży. Oznacza to, że klient dokonuje zakupu na zasadach subskrypcji. Jeszcze prościej - książki/płyty/innego rodzaju produktu nie ma jeszcze w sprzedaży - jest drukowany, albo pakowany albo sprowadzany z Chin. Przy każdym takim produkcie jest informacja o dacie premiery, poza tym klient otrzymuje informację w potwierdzeniu złożenia zamówienia o dacie wysyłki.

    W każdy z przedstawionych przypadków prosimy najpierw sprawdzić informacje w wiadomościach, które wysłaliśmy - czy to z potwierdzeniem złożenia zamówienia czy potwierdzeniem wysłania zamówienia. Podajemy w nich daty premier produktów i numery nadania umożliwiające zlokalizowanie przesyłki. Jeśli to nie pomoże, oczywiście należy do nas napisać na adres: bok@decomade.pl


     

Listę być może najczęściej zadanych pytań , powstała w oparciu o nasze domysły

KONTO i rejestracja:

  1. Czy muszę się zarejestrować?
    Nie, nie musisz…
     
  2. Czy muszę się zarejestrować, jeśli chcę coś kupić w waszym sklepie
    Nie, nie musisz - jest możliwość złożenia zamówienia bez zakładania konta
     
  3. Czy coś się stanie jeśli złożę zamówienie bez zakładania konta?
    Ominą Cię kody rabatowe, bonusy i niespodzianki, które mamy zwyczaj robić naszym stałym klientom. Ponadto komentarze ze zdjęciem kogą dodawać tylko zalogowaniu użytkownicy. Ale ogólnie, to nie - nic się nie stanie.
     
  4. Nie mogę się zarejestrować w waszym sklepie. Próbuję już kilkakrotnie i po uzupełnieniu danych nic się nie zmienia.
    Klienci korzystający z przeglądarki Internet Explorer mogę mieć z tym problem. Pracujemy nad jego wyeliminowaniem. Do czasu rozwiązania sugerujemy skorzystać z innej przeglądarki. Po dokonaniu rejestracji zamówienia można swobodnie wykonywać na IE.
    Jeśli to nie jest kwestia przeglądarki, to napisz do nas podając nazwę przeglądarki i opisując problem krok po kroku.

PRODUKTY:

  1. Czemu książki są u was takie drogie?
    To samo pytanie zadajemy hurtownikom, którzy z kolei przekierowują je do wydawcy, a ten z kolei wspomina coś o drukarni, która obarcza winą drzewa i ekologię.
     
  2. Czy mogę zamówić produkt, którego status jest niedostępny?
    Nie.
     
  3. Czemu nie mogę kupić produktu 'na zamówienie'
    Ustawiliśmy taką opcję w przypadku produktów, których dostępności nie możemy zagwarantować. Na Twoją prośbę sprawdzimy czy jest dostępny u któregoś z naszych dostawców i czy cena widoczna w sklepie jest wciąż aktualna. Może się bowiem okazać, że dawno nikt takiego produktu nie zamawiał, przez co cena nie będzie aktualna. Napisz do nas a my w odpowiedzi przedstawimy Ci niezbędne informacje
     
  4. Co to jest produkt 'archiwalny' i czy jest szansa na jego sprowadzenie.
    W takich przypadkach mamy zazwyczaj do czynienia z produktami niedostępnymi zarówno w hurtowniach jak i u producenta/wydawcy. Utrzymujemy takie tytuły w bazie na potrzeby informacyjne - może się zdarzyć, że wydawca zrobi dodruk i w zupełnie innej okładce będzie ta sama treść, co w przypadku produktu archiwalnego. Mamy też zawsze możliwość zasugerować wydawcy dodruk książki jeśli jest większe nim zainteresowanie.
     

ZAMÓWIENIA:

  1. Czy mogę zmienić zamówienie?
    Jeśli zamówienie nie zostało jeszcze spakowane, można je modyfikować.
     
  2. Czy mogę anulować zamówienie?
    Jeśli nie zostało wysłane , można anulować zamówienie telefonicznie, bądź za pośrednictwem maila.
     
  3. Czy mogę dokonać zakupów w Państwa siedzibie?
    Niestety nie. Nie prowadzimy sprzedaży stacjonarnej.
     
  4. Jaka jest różnica pomiędzy dostępnością towaru, a czasem dostawy?
    - Dostępność towaru to czas, jaki jest potrzebny by zamawiany przez Ciebie produkt znalazł się w naszym magazynie (produkty ściągamy od hurtowników lub wydawców, w zależności od tego, kto je ma na stanie).

    - Czas dostawy, to okres jaki jest potrzebny, by książka trafiła do klienta.

    Innymi słowy – kupując produkt z dostępnością 1-2 dni, NIE otrzymasz go po 2 dniach. Najpóźniej po 2 dniach zostanie on spakowany i wysłany na adres zgodnie z zamówieniem.

    Jeśli w zamówieniu znajdują się produkty z różną dostępnością, realizujemy je dopiero po wpłynięciu do magazynu produktu z najdłuższym terminem dostępności.


     
  5. Zamówiłem/am towar, który był dostępny, po czym otrzymałem/am informację, że jest niedostępny.
    Niestety takie sytuacje się zdarzają. Dostępności produktów zaczytujemy z hurtowni bądź od wydawców, a te zmieniają się nieprzerwanie. W końcu nie jesteśmy jedną księgarnią korzystającą z ich zasobów. Może się zdarzyć, że ktoś nas uprzedzi i nim my zamówimy wybrany przez klienta produkt, inny sprzedawca ‘zabierze’ ostatni egzemplarz.
    W takich sytuacjach zawsze informujemy klienta i proponujemy alternatywne rozwiązania.


     
  6. Czemu moje zamówienie zostało anulowane?
    Przyczyn może być kilka. Najprawdopodobniej:
    - upłynęło 7 dni i na koncie nie odnotowano wpłaty
    - pojawił się problem z realizacją zamówienia o czym informowaliśmy mailowo, jednak pomimo  przesyłanych powiadomień nie otrzymaliśmy odpowiedzi.
    - zamówienie składało się z jednego produktu, który w trakcie realizacji okazał się być niedostępny

    zamówienie nie zostało poprawnie zaakceptowane i ma status "niezatwierdzone"

    W powyższych sytuacjach zamówienia anulujemy, informujemy o tym klienta mailowo, a w przypadku wcześniej dokonanej wpłaty – środki zwracamy na konto z którego do nas wpłynęły. Jeśli żadna z powyższych przyczyn Cię nie dotyczy, napisz do nas.

     
  7. Chcę zwrócić zamówiony produkt – co zrobić?
    Zapoznać się treścią Regulaminu sklepu oraz informacjami zamieszczonymi na stronie Reklamacje . Jeśli zwracasz produkt przed upływem 14 dni sprawdź informacje na stronie Odstąpienie od umowy.

WYSYŁKA i odbiór

  1. Jakie są koszty wysyłki?
    Wszystkie koszty związane z wysyłką znajdują się na tej stronie.
     
  2. Konkurencja ma niższe koszty wysyłki niż Wy
    To dlatego, Drogi Kliencie, że kupujesz u konkurencji. Dlatego też firmy dostawcze, z którymi współpracujemy, żądają od nas większych opłat. Przestań kupować u konkurencji, wspieraj decomade.pl, to ceny wysyłek i książek staną się atrakcyjniejsze :).
     
  3. Czy mogę odebrać zamówienie osobiście?
    Obecnie umożliwiamy odbiór osobisty w zaprzyjaźnionej księgarni "Centrum komiksu". Więcej informacji na tej stronie
     
  4. Otrzymałem potwierdzenie nadania paczki, ale ta jeszcze nie przyszła. Co zrobić?
    Przede wszystkim nie panikować. Jeśli otrzymałeś/aś numer nadania, to sprawdź najpierw co się dzieje na stronie spedytora. Jeśli i to nie rozwieje Twoich wątpliwości – skontaktuj się z naszym biurem.

    W przypadku wysyłki za pośrednictwem Poczty Polskiej proces reklamacji jest możliwy dopiero po upływie 14 dni od dnia nadania. Do tego czasy proponujemy „ścigać” listonosza, względnie pracowników Poczty Polskiej stacjonujących za tzw.  okienkami.

PŁATNOŚCI

  1. Opłaciłem/am zamówienie, ale nie otrzymałem/am potwierdzenia wpłaty z waszego sklepu.
    Prawdopodobnie wpłata nie została zidentyfikowana (brak lub błędny numer zamówienia). Proszę przesłać skan dokumentu potwierdzającego wykonanie przelewu na adres: bok@decomade.pl, bądź skontaktować się z nami pod nr tel.: 697-080-162

EBOOKI:

  1. Dodałem/am ebook do koszyka, ale nigdzie nie widzę możliwości wyboru formatu pliku? 
    I w koszyku, takowego wyboru mieć nie będziesz. Sprzedajemy pliki w tzw multi-formacie. Po zakończeniu transakcji  książka trafi ‘na półeczkę’ (patrz Twoje konto) i tam możesz wybrać czy chcesz plik zapisany w epub, czy mobi.
     
  2. ‘Na półeczece’ mam książkę i w mobi i w epub. Czy po wyborze jednego z nich muszę płacić za ściągnięcie drugiego? 
    Nie. Opłata dotyczy książki, nie formatu w którym jest zapisana. Może ściągnąć oba formaty bez dodatkowych kosztów.

 


Kontakt ze sklepem

Telefon: 697-080-162
W sprawie produktów i zamówień: email: bok@decomade.pl
W sprawie problemów technicznych email: pomoc@decomade.pl